klasslove

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

18 Maj

Av klasslove - 18 maj 2012 08:31

Jag och Marie-Loise har bestämt att jag, Johanna, ska ha Canyon idag på ridskolan. Jag bara ÄLSKAR Canne och han älskar mig lika mycket tillbaka.



Jag hade sätt hur han hade tagit ner huvudet mot marken så tyglarna flög ur händerna på de. Jag var rädd att det skulle hända mig. När Marie-Loise sa att jag skulle ha han blev jag alldeles stel. Jag tyckte han var för vild för mig men jag lotsades som ingenting. Jag gick för att ta han. När man hållde han drog han ner huvudet så man tappade taget!


Jag tyckte jag hade rätt. Men jag hade fel! När vi skulle skritta igång dom tog han ner huvudet lite ibörjan men när jag började berömma han för skritten så gjore han det inte mer. Han kollade bak på mig och gjorde sit bästa. Han drog inte ner huvudet mer och jag kände att han var perfekta hästen för mig!


Inan jag åkte hem kollade jag på vita tavlan i stallet. Jag skulle kolla ifall Canne var ledig foderhäst. Men det var han inte. Det var bara Molly kvar och henne ville jag inte ha!


Molly måste han en häst framför sig så hon inte blir så dominant som hon brukar bli när hon är först. Då kan hon sticka in i mitten och ställa sig så alla andra hästar får panik! Det gjorde hon på en knattegrupp som e före mig. Barnet på ryggen trillade ner med huvudet före och ambulansen fick rycka ut. Som tur var fick hon bara hjärn skakning och inget anat! Molly hon är mer än den lilla söta hästen i boxen. Hon bankar i boxdörren för att få uppmärkasamhet! 

Namn: Molly

Ras: New Forest

Född: 1992

Härstammning: e. Dennie ue. Kanspor

Mankhöjd: 139,5 cm

Gillar: Vår voltigehäst. Mycket snäll nybörjarponny.


Jag kan inte tro det! Hon är ingen "Mycket snäll nybörjar ponny!" Hon är ju en "Mycket dum odåga!"! Hur kan man skriva så? Inte för att vara dum men man ska inte kolla på färgen, utan på beteendet. Hon är en liten odåga, lik min lillasyster, Malin!


                                                                                                    //Johanna & Canne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av klasslove - 8 juli 2012 10:27

Jajajajajaja!!!! Jag längtar till 2013!!! Då ska jag få en egen hund! Att bara vara 11 år o ha en egen hund! Coolt! //Johanna...

Av klasslove - 8 juli 2012 10:23

Jag har varit väldigt oaktiv. Inte för att det e sommarlov och man ska ha semester. Utan jag har varit lite oaktiv mest hela tiden. Jag har fullt jobb med andra hemsider på datan. Men nu skriver jag från min mobil. Snart ska jag åka till färjan så ja...

Av klasslove - 2 juni 2012 16:30

Förlåt för att jag har varit oaktiv! Jag har varit inne på massa anat och var helt enkelt inte blogg sugen. Men nu ska jag försöka var aktiv! Det har hänt så jädra mycket under den senaste tiden. Jag har den turen att jag har tagit kontakt med Hugo o...

Av klasslove - 20 maj 2012 08:08


Godmorgon! Jag e helt slut och lite arg. Ja, ja vet. Jag gillar skolan men jag vill inte att den ska börja igen! Det känns bara så onödigt att skolan ska börja om det bara är 18 dagar kvar till sommarlog?!   Första dagen på www.Facebook.com! Jag ...

Av klasslove - 19 maj 2012 19:22

Snart är det Eva och Adam på tv. Det ska jag kolla på. Just nu har jag så himmla tråkigt och kan inte göra fler videos eftersom jag inte har några fler bilder jag vill använda.   Jag kanske ska bjuda på gamla bilder och videos? Jo, det ska jag. D...

Presentation


Det är jag som är Johanna. Jag har en hund som heter Gito.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

My Love 2

Livet!

Jag älskar livet

Vill dela det med dig

Men bara ett liv har vi

Slösa inte bort det

Tänk på det

Inan du säger något

Som inte är sant

 


Ovido - Quiz & Flashcards